Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
050 – 56 90 422
Social Media is een medium dat steeds vaker wordt ingezet voor online marketing. De keuze is reuze, Twitter, Facebook, LinkedIn je kunt het zo gek niet bedenken. Het is ook relatief goedkoop. Maar hoe werkt marketing via social media dan precies? In dit artikel zullen we hier nader op ingaan.
Bij Social media marketing ga je gebruik maken van sociale media om jouw bedrijf te promoten en een boodschap aan jouw doelgroep over te brengen. Natuurlijk kunt je dit doen via onlinenetwerksites. Er zijn ook andere mogelijkheden. Zo kun je gaan bloggen of twitteren. Maar je kan ook nog een zakelijke pagina op Facebook, Google+, LinkedIn of Pinterest aanmaken. De kosten van dergelijke marketing acties zijn relatief laag. Het kost je wel tijd om de diverse sociale media te onderhouden. Het heeft namelijk alleen effect als je er voldoende aandacht aan besteed. Als je dit niet doet heeft het weinig zin. Dan werkt het in principe alleen maar averechts.
Door marketing via social media kun je een grotere naamsbekendheid en meer verkeer naar je website genereren. Ook kun je op deze manier het aantal volgers vergroten. Door gebruik te maken van social media kun je de dialoog opstarten met jouw doelgroep. Op deze manier kun je ook achterhalen wat er leeft bij hen. Daarnaast creëer je een extra kanaal voor klanten. Klanten waarderen zo een extra servicekanaal zeker. Op deze manier kun je jouw bedrijf of boodschap dus bij extra veel mensen onder de aandacht brengen. Zeker als je regelmatig een leuke actie opzet zal jouw boodschap door velen worden gedeeld via de social media. Dit is dus gratis mond op mondreclame en die werkt over het algemeen het best.
Marketing via social media is een krachtig middel dat diverse voordelen heeft. Hieronder volgt een opsomming van de belangrijkste voordelen:
Social media marketing is een goedkope en goede manier om jouw bedrijf te promoten. Je moet er echter wel voldoende aandacht aan besteden. Begin dus niet zomaar. Stel vooraf een goed plan op en bedenk goed wat en wie je wil bereiken. Maak daarna keuzes waarop je gaat inzetten. De kracht zit hem in de herhaling. Eenmalig een actie is dus gedoemd om te mislukken. Bouw het op en houdt het bij. Dan zul je gaan merken hoe krachtig social media marketing is.