Adres:
Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
Telefoonnummer:
050 – 56 90 422
Hoe kan ik helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Online marketing tips

Online marketing tips voor jouw unieke content

Ben jij een content creator en wil je jouw werk met de hele wereld delen? Dan kun jij ongetwijfeld alle kennis en tips gebruiken om jouw werk zoveel mogelijk bekendheid te geven. Jouw online marketing aanpak kun je optimaliseren door alle mogelijkheden uit te proberen om op die manier jouw content zo goed mogelijk aan te kunnen bieden. Op die manier creëer je nog meer omzet en maak je nog meer klanten tevreden. Ga direct aan de slag met de online marketing van je bedrijf en bereik zo online succes binnen de kortste tijd.

Geef de verbetering de tijd

Het kan soms langer duren dan je hoopt voordat het duidelijk wordt dat jouw online content meer mensen trekt dan eerst. Er zijn een hoop strategieën die vaak gebaseerd zijn op de lange termijn. Zo is het SEO optimaliseren iets wat pas op lange termijn zichtbaar wordt. Heb je er dus een hoop tijd en energie in gestoken, maar merk je daar niks van? Dan zul je geduld moeten tonen en afwachten tot je verbetering gaat zien. Door jouw webpagina in te dienen bij Google Search Console, versnel je het proces doordat het voor Google duidelijk is dat ze jouw pagina met urgentie moeten bekijken. Dit noem je ook wel het indexeren van je webpagina. Zo gaat het SEO optimaliseren van je content een stuk sneller en heb je dus zelf ook invloed op de verbetering van je webpagina.

Ook met een klein budget kun jij je content delen

Je hoeft geen vermogen uit te geven aan marketing, maar je zult wel in de juiste kanalen moeten investeren. Denk bijvoorbeeld aan Google Mijn Bedrijf. Deze dienst is zelfs helemaal gratis en zorgt ervoor dat je als klein bedrijf ook gevonden kan worden. Door je hier op aan te melden, zal je bedrijf voortaan zichtbaar zijn op Google Maps en je wordt zelfs zichtbaar als bedrijf aan de rechterkant van de pagina op Google. Zo vergroot je de kans dat mensen jouw bedrijf leren kennen en benieuwd zijn naar alle diensten of producten die jij aanbiedt. Het verkeer naar jouw website neemt zo in een rap tempo toe. Dit kun je dus ook regelen met een klein marketingbudget.

Zorg dat je weet hoe SEO in zijn werk gaat

Het SEO optimaliseren van je website is een heel karwei waar veel bij komt kijken. Je zult dus goed op de hoogte moeten zijn van hoe je dit het beste aanpakt. Je wil met SEO optimalisatie zorgen dat jouw pagina bovenaan komt te staan in Google wanneer mensen een relevant zoekwoord intypen. Het is daarom essentieel om deze zoekwoorden een aantal keer terug te laten komen op jouw webpagina. Zorg er dus voor deze zoekwoorden relevant zijn voor jouw dienst of product. Daarbij is het belangrijk om zoekwoorden te kiezen die vaak gezocht worden. Ga niet voor over gecompliceerde woorden waar nooit op gezocht wordt, want hoewel je bovenaan komt te staan, zal het niet vaak voorkomen dat mensen hierop zullen zoeken en dus bij jou terecht komen. Dit is zonde van alle energie, dus zoek eerst goed uit welke zoekwoorden vaak gezocht worden en welke relevant zijn voor jouw bedrijf. Dit kun je doen door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Een van de bekendere tools hiervoor is Ubersuggest. Ook de zoekwoordplanner van Google Ads is een geschikte manier.

Laat de mensen zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt

Je wil dat mensen voor jou kiezen in plaats van dat ze naar jouw concurrent gaan. Je kunt er dus voor kiezen om jouw unieke punten duidelijk op een rijtje te zetten. Dit kun je op de homepagina doen, want dit is het eerste wat websitebezoekers zien. Jouw USP’s, ook wel Unique Selling Points, maken duidelijk aan iedereen waar jij en jouw bedrijf voor staan en wat ze van jouw diensten of producten kunnen verwachten. Op die manier zorg je ervoor dat de bezoekers door blijven klikken en uiteindelijk gebruik maken van hetgeen wat je aanbiedt.

De meta beschrijving van jouw pagina

Je kunt een beschrijving toevoegen aan jouw webpagina die zichtbaar wordt gemaakt op Google bij de zoekresultaten. Wanneer je dit niet zelf doet, zal Google zelf een stukje tekst toevoegen die wellicht minder relevant is. Door zelf een korte beschrijving te typen, zorg je ervoor dat jouw zoekresultaat de mensen zo veel mogelijk aanspreekt waardoor het aantal bezoekers op je pagina zal toenemen. Deze omschrijving is niet zichtbaar op jouw website, maar zal wel zichtbaar zijn bij de zoekmachine.

Met een mooie titel is de eerste stap gezet

Door een goede en relevante titel toe te voegen aan je webpagina’s met daarbij ook subtitels, vergroot je de kans dat jouw bedrijf hoger in de Google resultaten voorkomt. Wanneer Google jouw website gaat indexeren, zal er ook gelet worden op de titel en subtitels die voorkomen in jouw tekst. Het geheim hierbij is dat er geen te lange titels moeten staan en dat er maar één hoofdtitel gebruikt wordt. Een zoekwoord dat vooraan in de titel voorkomt vergroot ook weer de kans op een hogere positie in de zoekresultaten.

Zorg voor een goed beveiligde website

Je wilt natuurlijk dat jouw websitebezoekers goed beveiligd zijn wanneer ze een aankoop doen in jouw webshop. Daarbij moeten betaalgegevens veilig zijn en ook privacy speelt hier een grote rol. Bezoekers willen een veilig gevoel krijgen tijdens het bezoeken van jouw website. Hier kun jij voor zorgen door een SSL-certificaat te regelen voor jouw site. De url zal dan beveiligd zijn waardoor jouw website ook weer hoger komt te staan tussen de vele zoekresultaten die zoekmachines genereren. Google is groot fan van SSL-certificaten en zal jouw webpagina dus voorrang geven wanneer jij over een certificaat beschikt. Een veilige verbinding tijdens het internetten is van groot belang.

Interne links op al jouw pagina’s

Door interne links toe te voegen aan jouw webpagina’s kun je jouw website nog populairder maken. Dit is een stap die essentieel is wanneer je wil werken aan SEO optimalisatie. Je verwijst dan op een van je webpagina’s naar een andere pagina op dezelfde site. Zo maak je het jouw bezoekers ten eerste een stuk makkelijker om alles te vinden wat ze willen zien, maar het zorgt er ook voor dat zoekmachines jouw website beter begrijpen. Zet bijvoorbeeld een link onder een van de relevante zoekwoorden waarmee je bezoekers naar een andere webpagina leidt.

Investeer in sociale media

Sociale media zijn groter dan ze ooit geweest zijn. Het is daarom dat het zo belangrijk is om jouw content ook hierop aan te bieden. Zo vergroot je de kans dat mensen kennis leren maken met hetgeen wat jij te bieden hebt. Er is overal plaats voor jouw unieke content. Maak een account aan op de bekendste sociale media voor jouw bedrijf. Deel jouw favoriete producten op de Instagram Stories, deel je laatste nieuwtjes via Twitter en plaats unieke video’s op TikTok waarin mensen precies zien waarom ze jouw website moeten bezoeken.

Geef aandacht aan jouw bedrijf

Online marketing vergt tijd, aandacht en een hele hoop kennis. Dankzij deze tips weet je precies hoe je aan de slag kunt gaan om jouw bedrijf meer bekendheid te geven. Dankzij SEO optimalisatie kom je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van elke zoekmachine te staan en dankzij jouw unieke content willen mensen steeds weer terugkomen. Bedenk een goede strategie en geef jouw online content de aandacht die het verdient.

Volgende Wat is Google Ads?
Inhoudsopgave
Categorieën