Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
050 – 56 90 422
Daar waar je in vroegere tijden het als bedrijf nog prima kon redden door te adverteren in krantjes en je reclamefolders verspreidde om nieuwe klanten aan te trekken, kom je er tegenwoordig daar alleen niet meer mee toe om mensen te interesseren voor de producten die je aanbiedt. Als mogelijke kopers naar een bepaald product op zoek zijn, zullen ze daarvoor al snel online gaan kijken wat er te vinden is dus een goede online marketing is voor elk bedrijf onontbeerlijk. Kan een mogelijke klant je niet online vinden, is je website of webshop niet makkelijk te vinden of gaat er een ingewikkelde en lange zoektocht aan vooraf? Dan zullen mensen snel afhaken en naar de concurrent gaan. Daarom is het ook voor jouw bedrijf belangrijk dat de online advertenties in orde zijn en eenvoudig gevonden kunnen worden.
Als mensen op zoek zijn naar een bepaald product of een dienst of een webshop zoeken waarin deze worden aangeboden, gebruiken ze daar vaak een zoekmachine zoals Google voor. Er zijn echter nog meer zoekmachines te vinden die daarvoor kunnen worden ingezet. Een goed voorbeeld van een dergelijke zoekmachine is Bing. Hierop kun je een zoekwoord intypen waarna er naar treffers wordt gezocht. Bing biedt daarnaast de mogelijkheid om te adverteren. Dit kan gedaan worden via Bing Ads. Deze worden aangeboden via het advertentieplatform van Microsoft. Bings Ads komen tevoorschijn tijdens je zoekactie naar bepaalde producten en aanbieders. Als je op de advertentie klikt, word je doorgelinkt naar de website/aanbieder die deze heeft geplaatst. De advertenties komen boven de onbetaalde zoekresultaten te staan en zijn dus direct goed zichtbaar.
Bing Ads is vergelijkbaar met Google Ads, dat door Google op hun eigen platform wordt aangeboden. Het gaat bij beide zoekmachines om betaalde advertenties (sponsored links) die worden getoond als mensen bepaalde zoekwoorden invoeren. De mogelijkheden om online te adverteren via Bing zijn zeker vergelijkbaar met die via Google Ads, maar er zijn ook verschillen te vinden. We hebben de belangrijkste verschillen voor je op een rijtje gezet.
Als je als bedrijf ook online een goede marketing op poten wil zetten, is het zeker niet onverstandig om dit via advertenties bij een zoekmachine te doen. Als je ervoor kiest dit via Bing te doen, betekent dit het volgende. Het werkt nagenoeg hetzelfde als bij Google Ads en er wordt gekeken naar welke advertenties aangeklikt worden door bezoekers en mogelijke klanten. Bing laat de advertenties waarop het meest geklikt wordt bovenaan de lijst met zoekresultaten verschijnen dus dit werkt hetzelfde als bij Google Ads. Als bedrijf kun je zelf bieden op de advertenties. Hoe meer je biedt, des te hoger deze in de ranking komen te staan.
Daarnaast wordt gekeken naar de kwaliteit van de advertenties. Wanneer deze goed aansluiten bij de zoekactie van de bezoekers en zij dus naar een site worden doorgelinkt waar ze daadwerkelijk wat aan hebben en de producten of diensten vinden waar ze naar op zoek zijn, dan komt de advertentie ook hoger in de ranking te staan. Als iemand een zoekwoord invoert en de advertentie van jouw bedrijf of website te zien krijgt, dan kan hij of zij daarop klikken. Op dat moment betaal je daar als aanbieder voor. Geen kliks? Dan kost het je als ondernemer niks.
Hoe meer mensen erop klikken, des te meer je betaalt maar het betekent ook dat er meer mensen je website of webshop bezoeken en dit zijn natuurlijk potentiële klanten. Hoe makkelijker je site te vinden is, hoe eerder mensen op de link klikken en ze zullen er zeker ook sneller terugkomen. Klanten vinden is een kunst maar zo kun je ze ook behouden en kunnen zij op hun beurt ook anderen attenderen op jouw bedrijf. De link via Bing Ads zorgt ervoor dat mogelijke klanten en bezoekers op een relevante pagina van je website terechtkomen, die direct verband houdt met het zoekwoord dat ze bij Bing hebben ingevoerd.
Bing Ads is tweede in de rij na Google Ads als het om online advertenties en marketing gaat. Bing wordt weliswaar veel minder vaak gebruikt als zoekmachine dan Google, maar is toch zeker een goede tweede op dit gebied te noemen en het aandeel van het platform als zoekmachine neemt ook toe. Bing wordt als zoekmachine doorgaans wat meer gebruikt door oudere bezoekers terwijl de jeugd zijn heil vaak bij Google zoekt. Heb je nu een bedrijf dat met name wat oudere bezoekers en klanten als doelgroep heeft, dan is het zeker geen gek idee om gebruik te maken van Bing Ads want daarmee ga je zeker nog meer nieuwe klanten aantrekken. De kans dat mensen de advertentie voor jouw bedrijf op Bing Ads zien, is veel groter dan via Google Ads want het aanbod is kleiner en er is minder concurrentie. Als mensen eenmaal op Bing zoeken, is de kans groot dat ze snel via een advertentie doorgelinkt kunnen worden naar je website of webshop en trek je met wat geluk nieuwe klanten aan.
Voor zowel Bing Ads als Google Ads geldt dat er een vrij complex systeem aan ten grondslag ligt dat niet voor iedereen even duidelijk is of dat heel eenvoudig gebruikt kan worden. Wil je als ondernemer graag goed online adverteren en reclame maken zodat je meer klanten aantrekt? Neem dan een adviseur in de hand die je hiermee helpen kan. Met de juiste hulp maak jij een prima advertentie voor je onderneming, wordt deze geplaatst op het platform van Bing en kun jij er veel profijt van hebben doordat er nieuwe klanten worden gevonden. Dat is immers wat je wilt als ondernemer! Meer klanten betekent meer omzet en hoe bekender je bedrijf online is, hoe meer mensen er naar op zoek zullen gaan.