Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
050 – 56 90 422
Google Display Advertenties kunnen een belangrijke tool in je online marketingstrategie zijn. Wanneer je online wilt gaan adverteren, dan kan je natuurlijk verschillende sites contacteren en vragen of ze jouw banner willen plaatsen. Dit is in de praktijk erg omslachtig, je moet met iedere partij nieuwe afspraken maken over bijvoorbeeld de prijs en de advertentie aanleveren. Daarnaast is het niet zo efficiënt, je kan immers niet zo precies aangeven wie jouw advertentie te zien moet krijgen. Daarom is het Google Display Netwerk via Google Ads zo interessant. Met het Google Display Netwerk kan je in theorie je advertentie met een druk op de knop zichtbaar maken op meer dan twee miljoen websites, waaronder Youtube. In dit artikel leggen we daarom voor je uit wat Google Display precies is en hoe jij er je voordeel mee kan doen.
Wanneer je gebruik wilt gaan maken van Google Display Advertenties, dan zal je er vrij snel achter komen dat de mogelijkheden uitgebreid zijn. Niet alleen kan je op een geavanceerde wijze aangeven wie jouw advertentie te zien moet krijgen, maar ook hoeveel je daarvoor wilt betalen. De online advertentiemarkt is namelijk vrij complex. Een advertentie is niet op ieder moment hetzelfde waard. Daarom wordt er gebruik gemaakt van real time bidding, dat betekent dat de prijs van een advertentie op ieder moment kan variëren. Soms kunnen de mogelijkheden van GDN vrij overweldigend zijn. Het kan daarom verstandig zijn om de hulp in te roepen van een specialist. Een specialist helpt je met het opzetten van een succesvolle campagne, zodat je in no time het beste resultaat boekt.
Waarschijnlijk zal je zelf wel herkennen dat, voordat je overgaat tot de aanschaf van een bepaald product, je eerst even op internet gaat zoeken naar reviews van andere gebruikers. Je zit dan in de oriënterende fase. Op dit moment wordt het Google Display Network interessant. Op het moment dat de klant zich aan het oriënteren is op een product of dienst die jij levert, kan jij hem direct bekend maken met het feit dat jij dat product of die dienst levert. De kans op conversie is dan veel groter.
Daarnaast is een van de grootste voordelen hierboven al, kort, beschreven. In het Google Display Network zitten meer dan twee miljoen websites en meer dan 650.000 apps. De kans dat je jouw doelgroep op een van deze platforms vindt is natuurlijk heel erg groot. Overigens hoef je je geen zorgen te maken dat je advertentie op al deze websites getoond zal worden. Je kan via Google prima instellen wie je advertentie te zien krijgt, bijvoorbeeld in welke regio iemand moet wonen om je advertentie te zien te krijgen. Zo haal je het maximale uit jouw online marketingcampagne.
Heb je al Google Ads dan kan ik kijken wat er beter kan. Als je het nog niet hebt kan ik kijken of het geschikt is voor je.