Hoe kan ik helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Wat is Google Ads?

Google Ads is een advertentieplatform van Google. Voorheen heette het Google Adwords en het wordt ook wel afgekort door SEA (Search Engine Advertising). Met het platform kunnen adverteerders advertenties weergeven in de zoekresultaten van Google. Ook wel gesponsorde links genoemd. Google Ads werkt met een pay-pay-click systeem, wat betekent dat adverteerders kunnen bieden op trefwoorden waarmee ze willen verschijnen tussen de zoekresultaten. Google kijkt niet alleen naar de hoogte van het bedrag maar ook naar de kwaliteitsscore van je advertentie zodat de gebruiker de beste ervaring krijgt.

De voordelen van Google Ads

Grotendeels van de mensen gebruiken Google om informatie te zoeken, producten en diensten. Ook worden er steeds vaker recensies gelezen voordat men overgaat tot aankoop. Doordat er zoveel mensen gebruik maken van de diensten van Google is adverteren op dit platform onmisbaar als je geen potentiële klanten wil mislopen. Als personen je online niet kunnen vinden is het genereren van inkomsten een stuk lastiger. Google Ads biedt vele voordelen en is misschien wel de beste digitale marketingtechniek om je bedrijf of je website te laten groeien. Een greep uit de voordelen zijn onder andere:

  • Directe bekendheid. Je advertentie kan worden weergegeven in de top tien resultaten van Google waardoor je direct gevonden wordt;
  • Groter bereik. Je kunt gerichte advertenties laten zien aan potentiële klanten zoals je producten of diensten;
  • Geotargeting. Google maakt gebruik van Geotargeting zodat alleen personen je advertenties te zien krijgen die op basis van je locatie interessant is;
  • Geschikt voor elk budget. Doordat je een maximaal dagbudget kan instellen is het advertentieplatform geschikt voor ieder budget.

Werkt Google Ads?

Ja, Google Ads werkt uitstekend als je er op de juiste manier gebruik van maakt. Als jouw missie het verhogen van het aantal conversies voor je website is, is Google Ads prima geschikt. Het is wel een systeem dat complex in elkaar steekt. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste resultaten behaalt kun je overwegen om een digitaal marketing bedrijf in te schakelen. Deze kunnen jouw advertentiecampagnes opzetten, beheren en blijven optimaliseren zodat het beste uit je advertenties worden gehaald.
Het succesvol inzetten van Google Ads is afhankelijk van verschillende factoren.

  • De kwaliteit van je website en alle onderliggende pagina’s;
  • De concurrentie van de zoekwoorden waarop je biedt;
  • Het budget en de gebruikte biedstrategieen;
  • Het daadwerkelijk leiden tot conversies met de zoekwoorden die je gebruikt;
  • De juiste advertentieteksten met goedwerkende call-to-actions.
PngItem 1055873

Wat kost Google Ads?

Het bedrag dat je kwijt bent met het adverteren bij Google Ads is afhankelijk waarvoor je adverteert. Het Google Ads systeem is gebaseerd op het pay-per-click principe. Dit houdt dat advertenties gratis worden weergegeven en je alleen hoeft te betalen wanneer iemand op je advertentie klikt. Het systeem is een soort veiling. De prijs die je betaalt per klik is afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie en de hoogte van de ingestelde bedragen die de adverteerder bereid is te betalen per klik. Je hebt de mogelijkheid om gebruik te maken van een maximale dagbudget. Wanneer er op de juiste manier gebruik wordt gemaakt van het advertentieplatform van Google kun je prima resultaten behalen.

Vorige Wat betekent slim bieden?
Volgende Wat is Google Shopping?
Inhoudsopgave
Adres:
Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
Telefoonnummer:
050 – 56 90 422