Hoe kan ik helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Wat betekent retargeting?

Retargeting of ook wel remarketing genoemd is een vorm van adverteren binnen Google Ads en andere platformen waarbij advertenties worden getoond aan bezoekers die je website eerder een bezoekje hebben gebracht. In de meeste gevallen gebeurd dit bij bezoekers waarbij geen conversie is gecreëerd. Op deze manier heb je een kans om ze alsnog te overtuigen om bijvoorbeeld het product te kopen wat in de winkelwagen zat, of in te schrijven voor de nieuwsbrief. De manier van adverteren is vrij complex maar wel zeer effectief.

Hoe werkt retargeting?

Retargeting werkt als volgt. De bezoeker bladert door je website heen. Door middel van Google Tag Manager wordt er een cookie geplaatst in de internetbrowser van de bezoeker. Hierdoor komt de bezoeker op een bezoekerslijst van platformen naar jouw keuze. Zoals Google Ads maar dit kunnen ook social media kanalen zijn zoals Facebook en Instagram. Zodra de bezoeker jouw website afsluit zonder enige conversie krijgt hij of zij advertenties te zien van je website. Of als er juist geconverteert is door de bezoeker dan is er dus een mogelijkheid om een follow-up retargeting toe te passen of een tevredenheids retargeting campagne. Vaak wordt retargeting gebruikt in combinatie met het Google Display Netwerk.

Waarom kiezen voor retargeting?

Retargeting is een manier van adverteren die bijzonder effectief is. Je advertenties worden alleen weergegeven aan mensen die daadwerkelijk interesse in jouw diensten of producten hebben aangezien ze eerder op je website waren. De kans op een conversie met deze marketing methode is daarom groot. Doordat bezoekers constant advertenties van jou website zien blijf je ze ermee achtervolgen waardoor de meeste bezoekers uiteindelijk tot bijvoorbeeld aankoop overgaan.

Vorige Wat betekent kwaliteitsscore?
Volgende Wat betekent ROAS?
Inhoudsopgave
Adres:
Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
Telefoonnummer:
050 – 56 90 422