Hoe kan ik helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Wat betekent kwaliteitsscore?

De advertentieposities in Google Ads kun je op verschillende manieren verbeteren. Zo kun je er voor kiezen om het CPC (cost-per-click) bod te verhogen op het zoekwoord maar je kunt ook de kwaliteitsscore verbeteren. Dat is waarschijnlijk de beste manier want het verhogen van het CPC bod kan ten koste gaan van je winst.

Wat is de kwaliteitsscore?

De kwaliteitsscore geeft aan hoe relevant jouw advertentie is voor de gebruikers van de zoekmachine. Dit gebeurd doormiddel van een cijfer tussen de 1 en 10. Hoe hoger de cijfer, hoe kwalitatiever je relevantie is. Het betekent ook dat je minder betaald per klik op je Google Ads advertentie.

Hoe werkt de kwaliteitsscore?

Google beoordeelt hoe relevant je advertentie is voor de bezoeker. De uiteindelijke kwaliteitsscore wordt berekend door 3 verschillende kenmerken. De verwachte klikfrequentie, advertentierelevantie en de ervaring op de bestemmingspagina. Wanneer je op alle drie de kenmerken verbeteren aanbrengt zal je merken dat je een hogere kwaliteitsscore ontvangt van Google en je hoger in de advertentiepositie komt met een lagere CPC. Je Google Ads marketingcampagne kost hierdoor minder en levert hetzelfde op.

Vorige Wat betekent CTR (click-trough-rate)?
Volgende Wat betekent retargeting?
Inhoudsopgave
Adres:
Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
Telefoonnummer:
050 – 56 90 422