Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
050 – 56 90 422
E-mailmarketing is een van de varianten binnen de online marketing om je product of dienst via het internet te promoten. Het is een zeer populaire marketingvorm met flink wat voordelen. Nieuwsgierig geworden? Wij hebben voor jou de voordelen van een e-mailmarketing campagne op een rijtje gezet.
Het uitvoeren van een e-mailcampagne, is geen hogere wiskunde. De verschillende online platforms die je hiervoor kunt gebruiken zijn zeer toegankelijk en eenvoudig in het gebruik. Ze bieden ondersteuning bij de invulling van de e-mail berichten zodat je professionele berichten of nieuwsbrieven aan je doelgroep kunt versturen. Daarnaast kun je ook de planning van de verzending regelen. Deze diensten blijven zelf ook continue in beweging, zodat je altijd van de laatste technologieën gebruik kunt maken.
Via de e-mailcampagne diensten, kan je iedere ontvanger een bericht sturen met hun eigen gegevens zoals naam, bedrijfsnaam en e-mail. Je kunt hier echter ook andere categorieën zoals leeftijd, specifieke voorkeuren en mail aan koppelen. Per categorie kan je dan weer specifieke informatie toevoegen. Zo krijgt iedere ontvanger een wel heel persoonlijk bericht over de onderwerpen die voor hem of haar relevant zijn.
Een ander voordeel op dit vlak is dat je de lezer de tijd geeft om jouw bericht te lezen en te beoordelen. In tegenstelling tot een telefonische benadering of via sociale media, kan de lezer zelf bepalen of en wanneer het bericht gelezen gaat worden. Over het algemeen heb je op dat moment ook echt de aandacht van de lezer en zal deze in het meeste geval een weloverwogen beslissing nemen om jouw bericht te beoordelen.
De kosten van een e-mailcampagne zijn relatief laag. Zeker als je dit gaat vergelijken het versturen van drukwerk. Veel e-mailmarketing diensten zijn gratis en eventuele additionele diensten kosten ook nooit zo heel veel. Zo kun je een heel grote doelgroep bereiken voor heel weinig geld.
Marketing acties via drukwerk zijn naast dat ze veel duurder zijn, ook nog eens erg belastend voor ons milieu. Met een e-mailmarketing actie draag je dus actief bij aan een schonere en groenere wereld.
Via een e-mailmarketing dienst kan je het verzenden van je berichtgevingen helemaal inplannen en laten versturen op ieder gewenst tijdstip. Alles verloopt hierna geheel automatisch. De meeste diensten bieden ook veel flexibiliteit. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je verschillende doelgroepen op diverse tijdstippen wil gaan e-mailen.
Ieder platform voor e-mailcampagnes heeft wel de mogelijkheid voor het bekijken en volgen van de verschillende statistieken over het gedrag van jouw doelgroep. Zo kun je bekijken hoe vaak een bericht wordt geopend, het aantal kliks, hoeveel e-mails er niet aankomen en nog veel andere interessante zaken. Dit is voor jou zeer waardevolle informatie. Want zo weet je wat jouw berichten doen met je klanten en hoe ze hierop reageren. Zo heb je ook de mogelijkheid om bij te sturen als dit nodig mocht zijn. Zo haal je het maximale uit jouw e-mailcampagne waar het uiteindelijk om te doen is.