Hoe kan ik helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is nog steeds een zeer populaire vorm van directe marketing. Bij directe marketing wordt jouw boodschap direct afgeleverd bij een potentiële klant. Wanneer je een succesvolle marketingstrategie wilt uitzetten, dan is de kans groot dat je e-mailmarketing in die strategie op wilt nemen. In dit artikel geven we je een aantal tips voor een succesvolle e-mailmarketing campagne.

Hoe kom je aan de e-mailadressen?

Een van de lastigste punten bij het opzetten van e-mailmarketing campagne is het verzamelen van e-mailadressen. Wanneer je al een website hebt waarmee je al producten of diensten verkoopt, dan zou je e-mailadressen kunnen verzamelen door bijvoorbeeld klanten korting te geven wanneer ze zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief.
Wanneer je gaat beginnen met het online aanbieden van producten of diensten, dan heb je een dergelijke database waarschijnlijk nog niet. Je kan er dan voor kiezen om partijen in te schakelen die zo’n database al wel hebben, al dan niet in combinatie met affiliate marketing.

Kies voor de goede software om je e-mails te versturen

Het massaal versturen van e-mails is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Wanneer je dit niet goed doet, dan zal je e-mail waarschijnlijk als spam aangemerkt worden en nooit door de ontvanger gelezen worden. Er zijn speciale diensten die je op dit punt kunnen ontzorgen. Op die manier wordt het technisch een stuk makkelijk om je product aan de man te brengen. Houd er rekening mee dat niet al die diensten gratis zijn.

Zorg dat je boodschap waarde voor de ontvanger heeft

Een van de belangrijkste onderdelen van een succesvolle online marketingcampagne is dat je boodschap waarde heeft voor de ontvanger. Probeer dus alleen een e-mail te versturen wanneer je echt iets interessants te melden hebt. Dat hoeft niet per se een hoge korting te zijn, het kan ook gaan om een nieuw product dat aan je assortiment is toegevoegd, of een interessante ontwikkeling in je branche. Een nutteloze nieuwsbrief roept over het algemeen alleen maar negatieve gevoelens op bij de ontvanger en doet je campagne meer kwaad dan goed.

E-mail marketing is meer dan massaal e-mails versturen

In de bovenstaande paragrafen is eigenlijk alleen ingegaan op het massaal versturen van e-mails. Dat is echter slechts een onderdeel van e-mailmarketing. Je kan er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat je klanten op hun verjaardag bijvoorbeeld een gepersonaliseerde mail krijgen met een speciale korting. Je gaat dan niet voor de massa, maar voor de individuele klant.

Inhoudsopgave
Adres:
Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
Telefoonnummer:
050 – 56 90 422