Leonard Springerlaan 35,
9727 KB, Groningen
050 – 56 90 422
Om conversies juist door te meten is het belangrijk dat je conversies (ook) meet via de Google Ads Tag. In dit artikel vertel ik in een paar stappen hoe jij deze Google Ads tag conversie meting voor WordPress op de juiste manier instelt. Ben je niet op zoek naar een WordPress conversiemeting maar voor een andere webshop/systeem? Kijk dan hier. Onderstaand de stappen die je moet doorlopen om Google Ads conversies te meten via WordPress :
Allereerst is het belangrijk dat je de conversie aanmaakt in Google Ads onder het kopje Tools en Instellingen > Conversies. Daar klik je op het +. Hier kan je de tag toevoegen en geef je bij ‘Waarde’ aan ‘Gebruik verschillende waarden’. En zet de standaard waarde op 0.
Klik op ‘De tag zelf installeren’ en volg de onderstaande instructies. Bij de opties ‘Pagina laden’ en ‘Klikken’ moet hij op ‘Pagina laden’ blijven staan.
Je moet de Google Ads <head> tag plaatsen op elke pagina in WordPress of toevoegen via Google Tag Manager als je deze hebt ingesteld op je WordPress website.
Als je al gebruik maakt van Google Analytics kan je aan het Google Analytics de volgende code toevoegen met je eigen AW-code er in.
gtag('config', 'AW-12345678');
Voeg nu de plugin Easy Pixels en Easy Pixels Ecommerce Extension (add-on) toe. Hier kan je dan al je Google Analytics en Google Ads gegevens invullen en klaar is kees. De datalayers van enhanced Analytics code & Google Ads Ecommerce tracking worden nu op je bedankt pagina getoond.
Vanaf nu verzamel je ook conversies via Google Ads.